2011年11月19日 星期六

談談運動

談談運動

「比雞起得早,比馬跑得快,比豬笨一點」猜台灣特有的生物。
答案原來是「總統馬英九」。在台灣「網友」這兩字幾乎能與「毒舌」
畫上等號了。台灣的總統中就屬馬總統最愛運動了。通常喜愛運動的人
總是會比較健康且長命百歲,在此祝福馬總統,不管能否再次當選,都
要健康平安。感謝他,曾經為台灣這塊土地奮鬥過。

觀看一下近日相關新聞: (讓我們一起笑一笑吧! 做做「臉部運動」! )

吳揆讚馬比雞早起 僑胞不支睡倒一片
2011年11月08日21:25蘋果日報
行政院長吳敦義今晚參加僑務委員會議閉幕典禮時,再次
批評前朝、讚美馬英九,但說得太長,現場有些僑胞,已經
睡到東倒西歪,等司儀說恭送院長,才睡眼惺忪的醒來。
吳揆先說前朝烽火外交,每年花費百億機密外交經費,還掉
了9個邦交國。此外,吳揆還讚馬執政3年都不能休息,下鄉
有阿婆跟馬說,總統不是人幹的,馬還回「是馬幹的」。吳還
讚馬英九起得比雞早,跑得還比馬快。


談到運動
想想自己前半段的人生(0~44歲),接觸的運動可真不少:

嬰兒期的哭鬧與地上到處亂爬(爬到三歲才會走) ;

國小時期的奔跑、搖烏拉圈、踢鍵子、跳繩、打棒球、健康操、
打玻璃珠、紅阿飄(圓形紙牌)、跳格子、騎腳踏車、乒乓球、
躲避球、射飛鏢、打電動(動手狂拍打)、拉彈弓打鳥、
鄰居墳頭上放風箏(動手拉扯,動腳跑步)、偷拔鄰家蕃薯時的「快烙跑」;

國中時期的籃球巧固球、足球、游泳、武術、騎越野車、撞球、
幫家裡收成背穀包、打打架(哈!哈!如果也能算是的話:打時動手、動口叫陣,
打輸快溜!);

高中時期的排球、釣魚(大魚上鈎時要拉扯)、打爵士鼓、上下學趕公車
與火車的「快追」;

高四補習(戀愛期)到大專時期的爬山、飆車、爬枕頭山(做愛做的事)、
湖光山色打水飄兒;

剛出社會工作期的跳舞;

目前的散步、偶爾敲敲打打身體、陪妻子女兒打羽毛球、種種花草樹木、唱唱歌。

整體分析結論是「活愈老 , 全身動愈少。」

不過為了健康, 不管多麼老了,都是需要多多運動的!


**************************************************************
拉回正題,一起練練 與運動的相關的英文句子吧 !
**************************************************************

The balloon burst with a loud “bang” and the baby started to cry.
汽球「碰」的一聲爆掉了, 接著寶寶就開始哭。

..............................................................

I don’t have much time for social activities.
我沒有太多的時間從事社交活動。

Jill is an active girl ; she dances and plays tennis.
吉兒是活躍的女孩; 她會跳舞,也會打網球。

I’d never danced before , so I took a class for beginners.
我以前從沒跳過舞,所以我上初學者的課程。

Of the two sisters , the elder is a better dancer.
在這兩個姊妹之中, 年紀較大的那個比較會跳舞。

Mom and Dad danced when the band played.
爸媽在樂隊演奏時跳舞。

Will you have a dance with me ?
你願意和我跳一支舞嗎?

...............................................................

The adults watched while the children played.
大人們看著孩子們玩。

I love to watch the lambs playing.
我喜歡看小羊玩耍。

My aim in life is to be happy and successful.
我人生的目標就是要快樂、成功。

................................................

Will your parents allow you to come to my party?
你的父母會允許你來我的派對嗎?

We lack the space to have a party.
我們沒有空間可以舉行派對。

....................................................

I was so tired that I fell asleep right after dinner.
我真的很累,累到吃完晚餐後就立刻睡著了。

I’m tired. I don’t have enough energy to go jogging.
我好累喔! 我沒有足夠的精力去慢跑。

I’m really tired , so I’m going to rest for a while.
我真的很累, 所以我要休息一下。

Shirley was very sleepy during class this morning.
雪莉今天早上上課的時候很想睡。

Stan avoids exercise because he is lazy.
史丹總是逃避運動,因為他很懶。

I exercise so much that my body hurt.
我運動過度,以致身體痠痛.

I exercise every day to stay fit.
我每天運動以保持健康。
..............................................

We played so well that we beat the other team.
我們表現得非常好,擊敗了另一支隊伍。

It’s difficult for me to judge who will win the game.
我很難判斷誰會贏得這場比賽。

I think it’s likely that their team will win.
我想他們的隊伍很有可能會贏。

What’s the score in this game so far ?
到目前為止, 這場比賽的比數是多少?

Mary won the game , and Tom was the loser.
瑪麗贏了比賽,而湯姆是輸家。

His eyes filled with tears when he heard the bad news.
當他聽到那個壞消息的時候, 眼睛充滿的淚水。

The last section of the test was the hardest.
這個測驗的最後一部份最難。

I don’t know this word; it must be a special term.
我不知道這個字是什麼意思,這一定是個專門術語。

...............................................

Samuel won the tennis match at school yesterday.
山繆昨天在學校贏得網球比賽。

..........................................................

We played badminton in PE class today.
今天我們體育課打羽毛球.

.......................................................

Many football players are big and strong.
許多美式足球球員都很高大壯碩。

Many nations play football in the World Cup.
許多國家參加世界盃足球賽。

......................................................

Fred behaved like a gentleman on his date with Fanny.
弗瑞德在和芬妮約會時,表現得像個紳士。

...............................................................

Besides basketball , Tim plays tennis and badminton.
除了籃球之外,提姆還打網球跟羽毛球。

The coach has selected Ted to play on the basketball team.
教練已經選中泰德加入籃球隊打球。

Of all the players on the team , Terry has the greatest skill.
在這支隊伍的所有選手當中, 泰瑞的技巧最好。

Larry and Mary are shooting baskets in the gym.
賴瑞和瑪麗正在體育館投籃。

Our basketball coach gives us good advice.
我們的籃球教練總會給我們忠告。

The basketball player ran across the court.
那名籃球選手跑過球場。

That tall boy plays basketball well.
那個高個子的男生籃球打得很好.

The basketball is made of rubber.
籃球是橡膠製成的。

I bought a new pair of sneakers.
我買了一雙新的膠底運動鞋。

.......................................................

There is a fence around the tennis court.
這座網球場周圍都有柵欄。

.................................................................

Jack and Tina are playing table tennis in the basement.
傑克和蒂娜在地下室打桌球。

...............................................................

Our school volleyball team won a big game today.
今天我們學校的排球隊贏了一場重要的比賽。

Our team’s victory filled the school with joy.
我們隊的勝利讓學校充滿歡樂。

The winner of the race received $5,000.
這項競賽獲勝的人得到了五千美元。

..........................................................

Billy went bowling with some friends last weekend.
比利上週和一些朋友去打保齡球。

You are number seven ; therefore , it’s your turn next.
你是七號,所以下一個輪到你。
..........................................................

That was a very exciting baseball game.
這是一場精采刺激的棒球賽.

We cheered as our team ran out onto the field.
我們在我們的隊伍出場時歡呼.

If you have a ball and a bat , you can play baseball.
如果您有球和球棒的話,就可以打棒球.

My team won the baseball game yesterday.
我的球隊昨天贏得棒球賽.

The baseball player is going to catch the ball.
那名棒球選手正要接住球.
--------------------------------------------
Kids played dodge ball on the school playground.
孩子們在學校的運動場上打躲避球。

Jenny cried when the ball hit her head.
當球打到珍妮的頭時,她大叫一聲。

..........................................................

My friends and I formed a band last year.
去年我跟我的朋友組了一個樂團。

The band got a big cheer at the end of the show.
表演結束時,樂團得到熱烈歡呼。

Everyone cheered for the singer at the end of the song.
在那首歌結束的時候,每個人都為那名歌手歡呼。

Jason plays the drums in the band.
傑生在那個樂團裡擔任鼓手。
..........................................................

I filled a bucket with water and carried it to the garden.
我把水桶裝滿水, 把它提到花園裡。

My cat chased a mouse across the yard.
我的貓追一隻老鼠追過院子.

I bought a can of soda from the machine.
我從販賣機買了一罐汽水。

Most soft drinks have too much sugar in them.
大部份的冷飲裡面含有過多的糖分。 (soft drink不含酒精的飲料)

......................................................

I ran around in circles until I felt dizzy.
我繞著圓圈跑, 直到我覺得頭暈才停下來。

The boy ran , paused for a moment , and then ran again.
那個男孩跑一跑,停下來一會兒,接著又跑了起來。

There was a fire, and everyone ran to the exits.
有火災發生,每個人都跑向出口。

Amy ran far ahead of the others in the race.
艾咪在比賽中遠遠地跑在其他人的前面.

I doubt that I‘ll be there by 9:30, but I’ll try.
我懷疑我是否能在9點半前到達那裡,但我會試試看。

.......................................................

Let’s drive to the coast and swim in the ocean.
我們開車去海岸,到海裡游泳吧!

The river is too wide to swim across.
這條河太寬了,沒辦法游過去。

My weight has decreased since I started swimming.
自從我開始游泳以後,我的體重就減輕了。

Small children aren’t allowed to swim in the deep water.
幼童不准在深水裡游泳。

We’re going to the beach , so bring your swimsuit.
我們要去海邊,所以帶著你的泳衣。

..................................................................

The doctor told me to get more exercise.
醫生囑咐我要多做運動。

I’m a little overweight , so I need to exercise.
我有點過重,所以我需要運動。

My grandparents do regular exercise to keep themselves healthy.
我的祖父母規律的運動以保持健康。

The models are all too thin to be healthy.
那些模特兒全都太瘦不健康。

I have pale skin because I don’t get out into the sun.
因為我平日沒外出曬太陽,所以皮膚很蒼白。

A hat will protect your skin from the sun.
帽子會保護你的皮膚免受陽光曬傷。

Boat races are a tradition on this holiday.
划船比賽是這個節日的一項傳統。

Trust is very important between friends.
朋友間互相信賴是很重要的。

We had a fantastic vacation in Hawaii.
我們在夏威夷度過了很棒的假期。

We had a marvelous time on Green Island.
我們在綠島度過愉快的時光。

Lynn and I have a close friendship.
琳恩和我有很親密的友誼。

I’m concerned about Aunt Grace’s health.
我擔心葛瑞絲阿姨的健康。

------------------------------------------------
She lost control of her bike and hit a tree.
她騎腳踏車失去控制,撞上一棵樹。

Cars pollute the environment , so I ride a bicycle.
汽車會污染環境,所以我騎腳踏車。

I ride a bike to school every morning.
我每天早上都騎腳踏車去學校.

----------------------------------------------

It’s hard to control my energetic dog.
要管好我那精力充沛的狗並不容易。

My energetic dog always wants to run and play.
我那精力充沛的狗兒總是想要奔跑和玩耍。

I want to be a cowboy and ride a horse!
我想要成為牛仔騎在馬上。

The horse made a sudden movement and I fell off.
馬兒突然動了一下,我便摔了下來。

Grandad goes for his daily walk around 7:00 a.m.
爺爺每天早上七點鐘左右會去散步。

Do you fear walking alone at night ?
你怕不怕在晚上一個人走路?

Three large deer walked across the highway.
有三隻很大的鹿橫越公路。

These birds have long wings and can fly for many hours.
這些鳥有長長的翅膀,可以飛好幾個鐘頭。
...............................................

Ben studied drama , and he appreciates Shakespeare’s plays.
班學過戲劇,他懂得欣賞莎士比亞的劇本。

She is studying drama because she loves to act.
她正在學戲劇 , 因為她喜愛表演。

I will play a minor part in the play.
我將在這場戲劇中演一個小角色。

She played the role of a princess in the school play.
她在學校話劇裡扮演公主的角色。

We enjoyed the play . so we chapped at the end.
我們很喜歡這齣戲,所在結束時鼓掌。
------------------------------
My father climbed the five biggest mountains in Taiwan.
我爸爸攀登過台灣的五大山。

----------------------------------------------------------
We have a lot of common interests.
我們有許多共同的興趣。

There are lots of activities for kids at summer camp.
在夏令營裡有很多為孩子設計的活動.

Susan hates bugs , so she hates going hiking or camping.
蘇珊討厭蟲子,所以她討厭健行或露營.

We usually camp by the river in the summer.
夏天我們通常在河邊露營.

We took the fish back to the camp and cooked them.
我們把魚拿回營區,然後把牠們煮來吃.

Let me get my camera and take a picture of everyone!
我去把相機拿來幫每個人拍照.

An eagle flew high over the trees.
有一隻老鷹高高地飛過樹林。

Going to the zoo excited the children.
去動物園玩使得孩子們都很興奮。

My nephew likes to come and play at our house.
我的外甥喜歡來我家玩。

My niece will meet her parents in England for the summer.
我的外甥女將去英格蘭找她父母,在那兒度過夏天。

We had a super time. 我們玩得非常開心。

Wash your hands in that sink over there.
去那邊的洗臉臺把你的手洗一洗。

Wash your hands carefully with soap and water.
用肥皂和水把你的手仔細地洗乾淨。

Excuse me , where is the women's room?
對不起, 女廁所在哪裡?

I like to play golf with my classmates on the weekend.
週末時,我喜歡跟同學去打高爾夫球。

Do you want to play in a softball game this Sunday ?
這個星期天你想不想參加一場壘球賽?

Phil struck the ball hard , and it flew through the air.
菲爾用力擊球, 然後球就飛到空中了。

Congratulations on your success!
恭喜你成功了!

Let’s roller-skate around the park.
我們繞著公園溜冰吧! (穿輪式的溜冰鞋)

I learned how to ski in Canada last winter.
去年冬天我在加拿大學會滑雪。

I put my clothes in a locker while I’m at the gym.
我在健身房時,我把我的衣物放在置物櫃裡。
http://www.worldgymtaiwan.com/ 我公司B1有有一間 World Gym
..點此觀看其網站

I admire her spirit ; she never gives up.
我欽佩她的精神 , 她從來不放棄。

-----------------------------------------------
老人家大都膝蓋不好,通常只剩下運動的方式是散步和游泳.
(此游泳非指打麻將,打麻將可算腦部運動吧 \^^/ )


I took my dog for a walk in the woods.
我帶我的狗到森林裡散步。

My grandmother walks along the river every evening.
我奶奶每天傍晚都沿著河邊散步。

Toby likes to walk around the park.
托比喜歡繞著公園散步。

I usually go for a walk in the evening.
我通常在傍晚的時候去散步.

****************************************

分享 兩種增進 中老年人 特定器官的簡單運動
(有恆心的做,信不信由你, 但我不打包票! 因為我也開始持續的做!)

1.站立 ,稍息 ,兩手平伸向前 ,先用右手握拳 , 敲打 左臂下方 , 來回的敲!
然後換 , 右手平伸向前 , 左手握拳, 敲打 右臂下方 , 來回的敲!
這樣可以增進膀胱的功能,夜裡睡覺比較不會一直想跑廁所 !

2.站立 ,稍息 , 兩手放在背後下方握拳!
來回戳柔背部下方腎臟的方位!
這樣可以增進腎藏的功能!

多多運動 多多微笑
祝君 平安 健康 !

****************************

沒有留言:

張貼留言